Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
S vznikom v roku 1989 možno BLOCKHEADS z francúzskeho Lotrinska bez väčších pochybností považovať za prežívajúcich grindcoreových dinosaurov, pamätajúcich samotné začiatky tejto scény, ktoré ich pred plus – mínus 24 rokmi inšpirovali k tomu, aby sa pustili do nejakého vlastného rachotu.
Ide o v extrémnom undergrounde známu, uznávanú a rešpektovanú bandu, ktorú sme mohli vidieť aj v našich končinách, napríklad na Obscene Extreme. Ich koncertné nasadenie i hudba sa stretávajú so skôr nadšenými ohlasmi.
A napriek predvedenej kvalite im to trvalo štyri dlhohrajúce albumy a viac ako dve desaťročia, kým sa cez tlačenicu presekali k Relapse Records. Tí, aj napriek tomu, že svoje portfólio skupín a žánrov dosť rozšírili, stále majú povesť zásadnej grindcoreovej (deathmetalovej etc.) svätyne.
Rozhodne právom, pretože pri výbere skupín majú šťastie na to najlepšie, čo v prípade francúzskej štvorice dokonale potvrdili. BLOCKHEADS hrajú v zásade kryštalicky čistý grind core – občasné metalové či crustové oživenia dnes viac – menej v žánri patria do výbavy.
A hrajú ho v duchu čias, kedy tento žáner riadne udrel päsťou do stola i do lebiek poslucháčov a priniesol svoj názor na svet i na to, ako má hudba, ktorá ho popisuje, vyzerať. Už pohľad na počet skladieb príjemne pripomenie hádam aj časy albumov ako „Scum“ alebo „From Enslavement To Obliteration“, rovnako ako ich názvy.
Dnes si možno po povrchu kĺžuci fanúšik pod pojmom grind core vybaví v prvom rade gore záležitosti, nebolo to tak však vždy. „Society, ecology, primitive tribes“, to sú témy BLOCKHEADS, ktoré aj v grindovom praveku patrili k tým zásadným.
Hudobne je týchto dvadsaťpäť väčšinou rezačiek – akurát záverečná, vyše sedemminútová „Trail Of The Dead“ je drviacim buldozérom, či valiacim sa bahnom na hranici sludge a industriálneho metalu - grind corom klasického strihu. Krátke, úderné, agresívne skladby, väčšinou od jednej do dvoch minút. Ostré, rinčiace gitary (prvé sekundy albumu mi dokonca pripomenuli starý TÖRR), basa, zvukom pripomínajúca drvičku kameňov, vpred uháňajúce bicie, ktoré v prvom rade crustovo cválajú (podfarbené typickou „sirénou“ druhej gitarovej stopy) a grindovo klepú.
A textové posolstvá prináša niekoľko polôh hlbšieho revu s nejakou tou vrieskanou alebo hulákanou podporou v druhom slede. Spieva celá kapela a živosť i agresivita vyznenia je tým zaručená. Celkovo je hudba BLOCKHEADS divoká, živelná, úderná a chytľavá. V kontexte súčasnej scény patria BLOCKHEADS kdesi tam, kde to podobne drvia NAPALM DEATH, PHOBIA, ROTTEN SOUND, NASUM a ďalší matadori, ktorým sa v pohode kvalitatívne vyrovnajú. Pokiaľ ide o grind core, nový rok sa začal veľmi sľubne.
Ak by niekto potreboval nahrávku, na základe ktorej by sa dozvedel, ako znie typický grind core, tak aktuálny album francúzskych „seniorov“ by mu poskytol výborný prehľad o situácii.
8 / 10
Sestava
Erik - basgitara, vokály
Nico - bicie, vokály
Fred - gitary, vokály
Xav - vokály
Skladby
1. Deindividualized
2. Already Slaves
3. Born Among Bastards
4. Final Arise
5. Bastards
6. Awaken
7. This World Is Dead
8. Hidden Terrors
9. All These Dreams
10. Media Warfare
11. Be A Thorn To Power
12. Human Oil
13. Poisoned Yields
14. To The Dogs
15. Buenos Aires S.C.
16. Crisis Is Killing The Weak
17. Famine
18. Sell Your Flesh
19. Look Dawn
20. Take Your Pills
21. Digging Graves
22. Pro-Lifers
23. Follow The Bombs
24. Doctrine Of Assured Mutual Destru
25. Trail Of The Dead
Diskografie
This World Is Dead (2013) Blockheads/Mumakil (2008) Mumakil/Blockheads/Inside Conflict (split) (2006) Shapes Of Misery (2006) Blockheads/Nostromo (split) (2002) Human Parade (2002) From Womb to Genocide (kompilácia) (2000) Watch Out (1998) Fear (split) (1997) Last Tribes (1995) Haashaastaak (demo) (1993)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2013 Vydavatel: Relapse Records Stopáž: 40:16
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.